Főoldal
Hírek
A szövetség
Jogi háttér
Kalózkodás
Szerzői jogi kézikönyv
Letöltés
Linkek
GY.I.K.
Kontakt
Hírek

Újabb szereplőkkel bővült a magyar zenepiac márciusban

Márciusban két új zeneszolgáltatás elindulását is üdvözölhették a magyar zenefogyasztók. A Muzzia a fizetős streaming kategóriában indult, a YouTube magyar oldala pedig a megszokott ingyenes tartalommal.

Egyre több legális zeneszolgáltatás igyekszik működőképes és fogyasztóbarát alternatívát biztosítani a kalózkodással szemben a magyar zenei piacon is. A független magyar zeneszerzők 2006-ban indult letöltő szolgáltatása, a dalok.hu mellé 2008-ban becsatlakozott a Vodafone korlatlanzene.hu rendszere, majd 2011-ben a Magyar Telekom Zenecentere és az Apple iTunes szolgáltatása lépett be a hazai piacra. Idén immár három új szolgáltatást is üdvözölhetünk hazánkban, a januárban indult, francia eredetű Deezert követően márciusban két új szolgáltatással, a Muzziával és a YouTube magyar oldalával bővült a kínálat.

A Muzzia a CD-korszak látványos eltemetésével fizetős streaming szolgáltatást nyújtva igyekszik elnyerni a fogyasztók kegyeit, remélve, hogy rendszerükkel sikerül egyensúlyba hozni a zenefogyasztók igényeit és az alkotók méltányos díjazását. Induló akciójukban minden új csatlakozó harminc napig ingyen tesztelheti a 13 millió dalt ígérő kínálatot. Szolgáltatásuk újdonsága, hogy az előfizetők számítógépen, mobiltelefonon vagy bármely internet csatlakozásra képes eszközön hozzáférhetnek a felülethez, amelyek ideiglenes tárhelyén keresztül offline is hallgathatják a választott dalokat.

A YouTube hazai verziójának indulása első pillantásra talán nem tűnik jelentős változásnak, hiszen a felhasználók a YouTube.hu kiterjesztésű oldalon a már megszokott formában érhetik el a választott tartalmakat. Az Artisjus Dal+Szerző című, első ízben múlt héten kiadott magazinjában olvasható beszámoló szerint azonban a YouTube.hu elindulása a szerzők számára igazán nagy előrelépést jelent: az oldalnak köszönhetően ugyanis ezek részesülhetnek majd a portál reklámbevételeiből. Az Artisjus reklámbevétel-arányos szerződést kötött a YouTube-bal, amelynek alapján jogdíjat tud majd fizetni a hazai zeneszerzőknek és szövegíróknak. A jogdíjakból történő részesedéshez szükséges, hogy a felületre YouTube-partner töltse fel a dalokat, és hogy a videó körül engedélyezzék reklámok elhelyezését, valamint ténylegesen is reklámbevétel keletkezzen. A zeneszerzők és szövegírók az Artisjus-on keresztül részesülhetnek a jogdíjakból, az előadók saját kiadójukkal kötött megállapodás szerint, míg a független zenekarok esetében adott a lehetőség, hogy maguk kössenek partnerségi szerződést a felület üzemeltetőjével.

Az Artisjus 2012 márciusában indította el negyedéves zenei magazinját Dal+Szerző címmel, amelyet a Lángoló Gitárok blogot és újságot is jegyző Budapest Rock N Roll (BPRNR) műhellyel együtt szerkeszt. A szerkesztők egyik célja, hogy a lapban a digitális forradalommal együtt alakuló zeneipar fejlődését nyomon kövessék és segítsék az alkotókat illetve a rajongókat eligazodni a témában. A magazin indulása kapcsán a lap szerkesztősége diákújságíró pályázatot is hirdetett, amelyre a zene és az újságírás iránt érdeklődő középiskolások és felsőoktatásban tanulók jelentkezését várják. A pályázat részletei a Dal+Szerző magazin honlapján olvashatók.

Forrás: HENT

<<< vissza a hírekhez

FŐOLDAL | HÍREK | A SZÖVETSÉG | JOGI HÁTTÉR | KALÓZKODÁS | MÉDIAFIGYELŐ | LETÖLTÉS | LINKEK | GY.I.K. | KONTAKT

©2005-2011 - Pro Art | Impresszum